Wednesday, May 29, 2013

Intervju: Hornsman Coyote


 Muzika je život!

Nemanja Kojić  je  jedan od najuticajnih reggae izvodjača na ovim prostorima, iako je javnosti najpoznatiji kao vokal  hard core, crossover benda Eyesburn . Prošao je kroz mnoge uticajne bendove poput  Del Arno Benda , reggae pionira na ovim prostorima, i Dead Ideas,  hardcore punk benda.  Te uticaje je uspeo da poveže u bend  Eyesburn, kojeg je oformio 1994. godine. Iako je Eyesburn  prvenstveno metal,  hard core,  ima puno upliva reggae kulture,  kako kad je reč o samoj muzici, tako i kad je reč o tekstovima i značenju istih.  Pored velike popularnosti Eyesburn -a, Nemanja je 2006. godine odlučio da se više posveti samoj reggae muzici, i stvori prepoznatljiviji muzički indetitet kao trombonista i reggae izvodjač. Zato provodi odredjeno vreme u Londonu, gde je saradjivao sa mnogim velikim reggae producentima i izvodjačima: Bunnington Judah, Iration Steppas, Rolling Lion, Max Romeo, Lee Scratch Perry, Inspirational Sounds, Jerry Lions...  Objavio je veliki broj albuma kao samostalan reggae izvodjač, ali i u saradnji sa drugim reggae stvaraocima, izmedju kojih je poslednji objavljen album Breath of Peace,  u saradnji sa Felix Russ Abuom.  Od sredine 2011. Nemanja radi na novom vokalnom albumu Belly of the Beast 





Session Beat: Kakvi su utisci o zajedničkoj saradnji sa Dub Caravan-om i rezultatu vaše saradnje, albumu Breath of Peace? 

Hornsman Coyote: Felix Russ Abu i ja radimo već nekoliko godina zajedno. Pitao me je da li sam raspoložen da uradimo dupli LP zajedno, na šta sam ja odmah pristao. I tako za nepuna dva meseca smo završili ceo album. Jako slično razmišljamo kada je reggae/dub u pitanju,  tako da su pesme nastajale i bivale mixane u hodu. Album izaziva samo pozitivne reakcije, kako kod slušalaca tako i kod kritike. Ja sam jako zadovoljan tim albumom.  

Session Beat: Poslednji objavljeni singlovi  Belly of the Beast i Seems Like Revolution su naišli na veliku popularnost i tako napravile odličnu uvertiru za predstojeći album, koji se već duže vreme priprema. Da li se zna otprilike kada možemo da očekujemo izlazak albuma?  

Hornsman Coyote: Za razliku od  Breath of peace,  gde smo samo Felix i ja, u album Belly of the beast  je umešano jako puno ljudi, zato i ceo proces realizacije sporije ide. Ali ništa se ne dešava pre vremena,  biće to za mene bar jako zanimljiv album. Pored  Jah Masona  tu je i Lutan Fyah  kao gost. Sam album je inspirisan raznim životnim situacijama, pisan je tri godine, velikih promena raspoloženja ima na albumu, ali takav je i život, zar ne?  Pun uspona i padova. 

Session Beat: Da li će i ovaj album biti izdat u CD formatu, kao što ste i do sada objavljivali svoje albume? 

Hornsman Coyote: Da,najverovatnije i na CD-u i na vinilu. Trudim se da od sad pa na dalje sva bitnija izdanja budu objavljena na vinilu. Ja sam, lično,  veliki ljubitelj ploča i original diskova. 

Session Beat: Šta mislite, generalno,  o tom odnosu izdavanja albuma i besplatnog preuzimanja albuma sa interneta? 

Hornsman Coyote:  Meni je MP3 samo informacija, album za mene nije album dok u rukama ne držim ploču ili disk. Ja downloadujem muziku da bih čuo šta mi se dopada,  a šta ne. I onda kad sam u prilici tj.  kad imam novca, kupim ploču ili original disk. Postoji samo problem što je mladja generacija odrasla na pirateriji, pa nema odnos prema ploči ili disku, ali i to će se promeniti. Dobre stvari se uvek vraćaju u modu. 

Session Beat:  Prethodnih nekoliko godina smo imali najviše prilika da vas slušamo ( kao reggae izvođača ) oko proslave Marlijevog roðandana. Da li će novi album doneti i češće svirke? 

Hornsman Coyote:  Uh, nadam se... Ja živim samo od muzike. 

Session Beat: Učestvovali ste u bezbroj projekata sa mnogim velikim reggae umetnicima.  Kakav je osećaj sarađivati sa njima i koliko je to značilo za Vaš sopstveni muzički razvoj?

Hornsman Coyote:  To i jeste razlog zašto sve ove godine ne odustajem. Može se reći da ostvarujem svoje snove. Poznajem se i svirao sam sa svojim idolima, toga sam svestan i zahvalan svako jutro…  Rastafari.... 

Session Beat: Vaše prisustvo i rad na domaćoj muzičkoj sceni sada je postalo već decenijsko. Koliko je teško održati tu konstantnost i neprekidnost u kreativnom i inspirativnom procesu, pogotovo kada znamo da uvek radite najmanje na dva fronta (reggae umetnik, Eyesburn)?  

Hornsman Coyote:  To jeste borba. Ali sam srećan što svakog dana naučim po nešto novo. Interakcija izmedju publike, drugih muzičara i mene mi vraća svakog dana veru u život i dopunjuje mi baterije. Muzika je život, mistično vazdušno strujanje koje hrani dušu i telo. 

Session Beat: Postoji veliki broj mladih reggae, ska bendova u Srbiji i regionu. Kakva su Vaša mišljenja o reggae sceni kod nas, koja se razvija uprkos lošoj medijskoj propraćenosti? 

Hornsman Coyote:  Mediji ne prate nikog.  MTV odbija reggae spotove, radiji takodje. Ali pazi...Hm, šta će nam mediji?  Ja im ionako ne verujem kada kažu da je nešto dobro. Publika koja sluša reggae ne prati medije. Ona prati svoje srce i prirodu, je l’ tako? Bendovi su odlični, dobra je energija na sceni, svi su zajedno koliko mi se čini, nema ogovaranja, ili ne smeju da ogovaraju preda mnom pošto ja to zabranjujem u svom prisustvu.Hahaha....Respekt! 

Session Beat: Šta Vam se najviše sviđa u Beogradu, ili Srbiji uopšte? 

Hornsman Coyote:   Ja verujem u život ovde. Znam da nismo toliko loši ljudi koliko za sebe mislimo da smo loši i ova zemlja nije toliko propala koliko ponekad ljudi to misle. Ljudi samo kad bi mogli da putuju shvatili bi da ovo nije najgora zemlja u Evropi, naprotiv, meni je najbolja. Hoću da putujem,ali hoću i da se vratim sa puta svojim dragim ljudima i porodici. 

Session Beat: Koje umetnosti Vas takođe privlače,  pored muzike? 

Hornsman Coyote:  Otac mi je bio likovni umetnik, pa mogu da kažem da genetski najbolje osećam slikarstvo i vajarstvo. Volim i pozorište, mnogo više nego film.

Session Beat: Da li postoji nešto što biste poručili mladim bendovima i ljudima koji tek započinju svoj put?

Hornsman Coyote:  Da ne gube samopouzdanje . Ne postoje dva ista benda, dva ista čoveka, dva ista psa na ovoj planeti, svi smo različiti i svako je rodjen sa razlogom da bude ono što jeste. Ja učim od drugih, ali ne može niko da bude bolji Nemanja od Nemanje samog. Ja sam najbolji Nemanja Kojić, jer sam rodjen kao Nemanja Kojić  i ne može niko da bude bolji Nemanja Kojić od samog Nemanje Kojića. Tako svi treba da razmišljaju i da vole sebe i veruju u sebe, da  bi mogli da vole druge. Jah Rastafari, One  love, peace, metal! 
 

 https://www.facebook.com/HornsmanCoyote




1 comment: